노력과 삽질 퇴적물
OpenGL: 강좌 및 튜토리얼 모음 본문
1, 강좌
메모 | ||
Lectures on Game Programming | 한국어. | |
Learn OpenGL | 영문. 가독성뿐아니라, 소분류/모식도/샘플코드외에도 색상박스등으로 읽는 사람을 배려한 레이아웃등이 세심하다. | |
GIS DEVELOPER | 한국어. | |
opengl. 위키 | 영문. openGL의 모든 용어에 대한 설명과 연관함수도 명시하고 있어서 용어 확인에는 괜찮다. |
버전 |
| |
1.x | OpenGL 1.1 Reference: Table of Contents | |
2.x | OpenGL 2.1 Reference Pages | |
3.x | ||
4.x | opengl42-quick-reference-card.pdf OpenGL 4.5 Reference Pages |
기타. OpenGL ES
3) 기타. OpenGL ES
GL Triangle 20 - Xamarin (OpenGL ES 2.0, C#)
GL Triangle 30 - Xamarin (OpenGL ES 3.0, C#)
OpenGL® ES 3.0 Programming Guide - Book Website (C/C++)
learnopengles.com (ES 2.0, *.JAVA)
> Lesson Two: Ambient and Diffuse Lighting
> Lesson Three: Moving to Per-Fragment Lighting
> Lesson Four: Introducing Basic Texturing
> Lesson Five: An Introduction to Blending
> Lesson Six: An Introduction to Texture Filtering
> Lesson Seven: An Introduction to Vertex Buffer Objects
> Lesson Eight: An Introduction to Index Buffer Objects
A real Open GL ES 2.0 2D tutorial (*.JAVA)
> part 1: Rendering a triangle
> part 5: Knowing the OpenGL texture system
> part 6: Screens and dimensions
OpenGL ES 2.0의 Shader Programming을 이용하여, MFC와 Android용 기초 강좌
> [#pdf]
> [#html버전]
- https://en.wikipedia.org/wiki/OpenGL#OpenGL_4.3 [본문으로]
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